A partir de l'elaboració de la PAC 2.1., us plantejo algunes de les conclusions que en vaig treure:
- Els casos plantejats per part dels companys il·lustren
l’aprenentatge significatiu amb mediació de les TIC, i no precisen eines
massa complexes ni específiques per a dur-los a terme. Les TIC ens ajuden a
connectar amb situacions reals i amb els coneixements previs de l’alumnat.
I un aspecte que jo valoro molt per la meva experiència professional, és que afavoreixen
la motivació i ajuden a treballar de manera col·laborativa.
-
El fet de compartir tantes experiències a través de les
pròpies històries i dels casos del KITE, m’ha ofert una visió molt més àmplia
de les múltiples possibilitats que ens ofereix l’ús de les TIC en educació,
aplicables a molt àmbits, amb molts objectius i formes diferents.
-
Un altre element important és el fet que les TIC situen
l’alumne en un paper actiu, deixant de banda una postura purament
receptiva. Passen a ser actius, explorant i reflexionant. La motivació no ve
només per l’ús de l’ordinador, sinó pel fet de sentir-se protagonista actiu del
propi procés d’aprenentatge.
-
El paper del professor també canvia, perquè parteix dels
interessos del alumnes, i es converteix en un facilitador, en un guia. Proporciona els ajuts
necessaris quan cal, en un paper d’acompanyant.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada